Google Hirdetés

Google Hirdetés Árak

A Google hirdetés árak mitől függnek?

Az online marketing igazi tőzsdéje a Google Hirdetések, az Adwords rendszer árait, ugyanis több tényező határozza meg együttesen. Itt az aki, profi szakemberként állít be mindent az előnyben van. Jól beállítva az érkező oldaltól kezdve, a hirdető fiókon át, a kulcsszó licitekig az sokkal jobb eredményeket érhetünk el. A Google hirdetések valódi célja, hogy egy adott összegből minél több kattintást vásároljunk. Egy kattintás árát, azonban a hirdetői piacon lévő verseny és az általunk végzett munka együttese határozza meg.

Emiatt nagyon fontos, hogy minőségi munkát végezzünk a honlapon, ahová a hirdetésekből érkeznek a látogatók. A Google filozófia alapja az olvasói élmény. Így a rendszer azt is nyomon követi, hogy a hirdetésekből az adott  oldalra érkezők, mennyi időt töltenek el és születik e konverzió a látogatásból. Emiatt fontos a jól és az olvasó számára könnyen érthetően,  kidolgozott landoló oldal. Ez lesz a minőségi mutatónk egyik eleme, ami alapján a Google hirdetéseinket beárazza az Adwords rendszere.

A minőségi mutató csökkenti a Google hirdetés árakat!

A megfelelő érkező oldal, a jól beállított hirdető fiók, csak kettő azokból a fontos elemekből, ami a kulcsszavak minőségi mutatóit meghatározza. Ez igazából a versenyben dől csak el. Minél relevánsabb egy oldal, a meghirdetett kulcsszóra, az annál jobb. A kulcsszó csoportokra külön-külön, a hozzájuk tartozó megfelelő aloldalakat kell létrehozni a honlapon. Minél többféle típusú kulcsszóval dolgozunk, annál több egyedi érkező oldalra van szükségünk.

Általában azonban a honlap fejlesztések, tartalommarketing és Google hirdetések kezelése külön szokott válni. Így amiatt lesz nehéz a Google hirdetés árak optimalizálása, mert ha egy-egy kulcsszó csoport rosszul teljesít, az új landoló oldal kivitelezése teljesen más kézben van. A honlapkészítők, a programozók, egészen másképp gondolkodnak, mint a hirdetők, értékesítők. A készítők elsősorban a technikai és dizájn megoldásokat tartják szem előtt. A hirdetők, pedig a relevanciát, az egyszerű konverziós útvonalakat. Ez az eltérő gondolkodásmód az oka, hogy egy-egy kulcsszóra az érkező oldalak kidolgozása, hosszú ideig tart.

A honlap készítők, számára ugyanis teher, – s a megfelelő tartalmakat többnyire nem is tudják megalkotni – egy-egy új landing oldal kidolgozása. Jobbik esetben leprogramoznak egy sablont, amit a honlap tulajdonos tud feltölteni tartalommal. A megfelelő landoló oldalak kialakítása elengedhetetlen ahhoz, hogy jó árakat érjünk el a Google hirdetéseknél. A webáruházakban is vagy konkrét termékek, vagy kategóriák hirdetéséhez a megfelelő tartalom mennyiséget kell megalkotni. Így igazán, akkor lesznek jó Google hirdetés áraink, ha ezt a folyamatos, összehangolt munkát a hirdetők, értékesítők és nem a honlapkészítők végzik.

Google hirdetés árak és a licit

A megfelelő kulcsszavak kiválasztása és a hozzájuk tartozó érkező oldalak kidolgozása az alap. A hirdető fiókban elvégzett beállítások, a megfelelő csoportosítások a másik döntő mozzanat. Itt a hirdetések teljesítménye is sokat számít. Minél többször kattintanak egy hirdetésre az annál jobb. Ez mutatja meg a Googlenek, hogy az adott kulcsszóra, a keresők mennyire találják relevánsnak a hirdetést. Minél többen kattintanak és töltenek el megfelelő időt az oldaladon, annál jobb lesz a minőségi mutató. A legjobb minőségi mutató a Google hirdetéseknél a 10-es. Azonban nagyon sokféle kulcsszóra hirdethetsz, így az 5 feletti mutatók már mind jónak számítanak.

Egy-egy kattintás árát, a minőségi mutatód és az egy kattintásért ajánlott összeg szorzata mutatja meg igazán. A  versenyben, akinél ez a szorzat magasabb, ő szerepel jobb pozíciókban és vonz több vevőt. Minél jobbak a minőségi mutatóid, annál kisebb licittel tudsz érdeklődőket vonzani. Így a jól menedzselt Google hirdetéseknél, ugyanakkora keretösszegből jóval több kattintást és így látogatót veszel.

S ezentúl még a  folyamatosság a másik kulcstényező, ami alacsonyan tarthatja a Google hirdetés árakat. Ez egy láthatatlan mutató, de a Google az alapján is minősíti a fiókokat, hogy milyen rendszeresen hirdetnek velük. A rendszeres hirdetők mutatói jobbak lesznek, a kattintásonkéti áraik alacsonyabbak.

Emiatt érdemes ránk bíznod a Google hirdetéseid kezelését, hogy a rendelkezésre álló havi hirdetési összegből, a lehető legtöbbet hozzuk ki!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..