Google Analytics

Online Kampány

Mit tehet a Google, az online kampányaid sikeréért?

 

Az igazán hatékony online kampány, ma már nem nélkülözheti a Google Adwords szolgáltatásait. A Google Hirdető, az onlien kampányainknál rendszerénél a legnagyobb hibát, akkor követjük el, ha egyetlen szempontra koncentrálunk. Mikor csak arra figyelünk például az online mérőeszközeink mennyi vásárlást, vagy konverziót mutatnak. Azért téves ennek az egyetlen szempontnak a górcső alá helyezése, mert akkor az online elköteleződés, vásárlás természetével nem vagyunk tisztában.

Hogyan működik az online kampányaidnál az elköteleződés valójában?

Az emberek, azoknál a szolgáltatók 4-5%-ánál költik el a pénzük 80%-át. Az esetek több mint négy ötödében ezek olyan cégek, akiket már ismernek. Az ismertség, bizalmat is jelent és ennek segítségével lesznek hosszú távon vevőink.

A Google Adwords meg tudja azt tenni, az online kampányok közül egyedül, hogy azokra a kifejezésekre, fogalmakra, termékekre fókuszál amelyek fontosak. Minden céghez kötődnek kulcsszavak, amiknél mindig szem előtt kell lennünk.  Ez fontos stratégia kérdés minden cég számára, hogy a hozzánk kapcsolódó kifejezésekre ránk találjanak az emberek.

A „hogyannál” már a kommunikációs költségkeretünk a meghatározó. Minden aktuális érdeklődő, éppen az adott terméket, szolgáltatást kereső szeme előtt ott lehetünk, nagyobb költségvetéssel. A költségeket fókuszálhatjuk is oly módon, hogy nem az egész magyar nyelvterületre, hanem csak a megyénkre, vagy a városunkra koncentrálunk.

Sőt lehetőségünk van arra is, hogy kizárólag azoknál a vevőinknek hirdessünk, akik már ismernek minket. Online kampányunk épp azt biztosítja, hogy hosszú távon is bennünket válasszanak. Amikor a korábbi vásárlóink keresnek termékeket, szolgáltatásokat interneten, akkor elérhetjük, hogy lássa a mi kínálatunkat is.  Így ha újból keres valamit, újból nálunk költi el a pénzét. Ez a remarketing. Ezt a szolgáltatást már alacsonyabb költségvetéssel is el lehet érni. S azt kell, hogy mondjam ahhoz, hogy egyáltalán megőrizzük a pozícióinkat folyamatosan használni is kell.

 

Az online keresések  és kampányok logikája

 

Jó, ha tudjuk, hogy senki sem úgy keres termékeket a neten, hogy azonnal döntést hozzon. Vevőnknek épp szüksége van valamire, beüti a Google keresőbe. Az online kampányok több hirdető anyagát mutatják neki. Ezután, majd rákattint a szimpatikus Google Hirdetésre, megnézi a terméket és kitölti a megrendelőt. A hagyományos logika szerint ez az egyetlen értékmérője annak, hogy érdemes e a Googlenél hirdetni, vagy sem. S ha ez a szempont nem az elvárásaik szerint teljesül a hirdetőknek, akkor inkább lemondanak az online kampányról. S az online kampánnyal arról is, hogy a számukra kiemelten fontos kulcsszavakra szem előtt legyenek.

Azonban a keresés logikáját még ezzel sem írjuk felül, de az ismertség növelését és a könnyebb választhatóságot már biztosan elérjük. Egy terméket vagy szolgáltatást keresők, ugyanis nem állnak meg az első találatnál. Az emberek folytatják a keresést és összevetik a mi ajánlatunk a konkurensekével.

Itt lép be az emlékeztető reklámok szerepe. Amikor folytatják az adott témakörben a keresést az emberek, akkor, ha már járt a honlapunkon valaki, akkor az emlékeztető reklámok teszik lehetővé, hogy a végső döntésnél még egyszer megnézzék, a mi ajánlatunkat is. Minél jobban kidolgozott egy ilyen Google kampány rendszer, annál pontosabban tudjuk, mit várnak el az adott termék vevői és tudunk a megjelenő hirdetéseinkkel ezekre az elemekre koncentrálni. A pontos mérésekkel pedig megnövelhetjük a vásárlás esélyét.

Az online kereső ember összerakja azoknak a cégeknek a sorát, vagy fejben, vagy megjelölve őket a keresőjében, akikből, ha végig ment a keresési protokollon majd választ. A vásárlás szinte sohasem az első alkalommal történik, ez már csak az elkötelezett vásárlóknál lehetséges.

 

A végső eredmény, sokszor organikusnak tűnik

Amikor meg van az a lista a vevőnk fejében, amiből választ, akkor már nem a termék, vagy szolgáltatás, hanem cég és honlap nevek vannak a fejében. Ilyenkor már direktben üti be azt a 3-4 honlap címet, amiből választani fog. Így bár a hirdetésből egy konkrét termék keresésével érkezett a honlapunkra, ha megfelelő az ajánlat sokszor már direktben tér vissza hozzánk ismét a vevő, aki most dönt a vásárlásról. Így a statisztikákban látszólag úgy tűnik, mintha az organikus keresésből érkezne hozzánk a vevő. Azonban valójában, ha korábban nem talált volna meg a minket a Google hirdetésre, akkor most nem tudna visszatérni a honlapunkra. S ha most, akár napokkal az első látogatás után vásárol is, azt nem írhatjuk a keresőoptimalizálás javára.

Minden olyan webáruház, ahol folyamatosan használjuk a Google Hirdető rendszerét, forgalom növekedést könyvel el hosszú távon. Sokszor azonban úgy tűnik, mintha valami csoda folytán, több ember érkezne a honlapra a keresőből, teljesen magától anélkül, hogy a keresőoptimalizálás területén bármit is tettünk volna. Valójában viszont a Google Hirdetések, online kampányok segítségével jelentősen megnöveljük a cég bizalomkörét, a vásárlók pedig visszatérnek, ha jó a szolgáltatásunk.

Amikor sikerül felépíteni egy stabil vevőkört, akkor már, ha egy ilyen vevő más, de általunk is forgalmazott terméket fog keresni és meglátja a mi hirdetésünk, akár kattintás nélkül is beüti a honlap címet és újból nálunk vásárol. Viszont, ha nem látna minket ott, a Google Hirdetéssel az elsők között, akkor ezt a terméket, ami nálunk is kapható, hiába ismer minket, bizony másnál fogja megvásárolni.

 

A Google Hirdetés – online kampányaid, a vásárlás logikájához igazítva

 

Rendkívül fontos, hogy a számunkra kiemelten fontos kulcsszavakra, szem előtt legyünk. Így könnyebb az internetes keresések alapján is beazonosítani a vevőinknek, hogy mivel is foglalkozunk. Így elkerülhetjük azt, hogy egy törzsvevőnk azt mondja: „Nem is tudtam, hogy ezt nálatok is lehet kapni!”

Az, hogy szem előtt vagyunk a kulcskifejezéseinkre segíti azt, hogy megfelelő ismertségünk legyen. Az emlékeztető reklámjaink segítik, hogy amikor döntést hoznak az emberek, még egyszer beüssék a mi honlapunk címét is.

A Google Adwords ezután segíteni fog abban, hogy aki a honlapunkon járt, ha keres olyan típusú termékeket, ami nálunk is kapható, akkor találkozzon az ajánlatunkkal. S minél több vásárlónk lesz, minél pontosabb képet kapunk a mi vevőink profiljáról, úgy fog utána segíteni, hasonló típusú új vevőket keresni. Nem kell kérdőívezni, nem kell találgatni, hogy mit is szeretnek valójában a mi vevőink, hogyan érhetnénk el még több hasonló típusú embert, mert a Google szoftverei, ha hirdetünk náluk, helyettünk elvégezik ezt a feladatot.

A Google Hirdető rendszerére kifejezetten igaz az a kortárs elmélet, hogy a reklám, olyan, mint a biztosítás. Garantálja, hogy ne legyen baj. Azok a vevők, akik ugyanis a mi termékeinket keresik, bármilyen formában is üssék be azt a kulcsszót netre, megtalálnak minket. A döntés előtt emlékeztetni tudjuk őket az ajánlatunkra. Bármi újat keresnek, a mi vevőink, a mi ajánlatunk is megtalálják, így még többet téve az ismertségünkért. S tudunk később hasonló típusú vevőket keresni a termékeinknek.

Emiatt kihagyhatatlan eszköz, bármely online kampány időszakban a Google hirdetés!

Hosszútávon, pedig legalább a meglévő vevőink szeme előtt lenni szinte, hogy kötelező.

 

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .